13 december 2007

:: daar zijn ze weer...

Gisteren hebben de initiatiefnemers van 'Red de Solidariteit' hun 100.000 handtekeningen overhandigd aan toekomstig ex-premier Verhofstadt. Ik heb het op deze blog al een keer gehad over het bedriegelijke karakter van dat initiatief. Nu wordt deze kritiek haast nooit door onze Vlaamse media naar voor gebracht. Althans, tot voor kort was dat zo.

Gisterenochtend, in het Radio 1-programma "De Ochtend", zei Lisbeth Imbo aan de woordvoerder van de initiatiefnemers dat er een duidelijk verschil is tussen het opgeven van de solidariteit (titel van de actie) en de beperking van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd (inhoud van de actie). De woordvoerder kwam niet verder dan het herhalen van de vraag, maar dan in bevestigende woorden.

Mocht mijn computertechnische kennis zo ver reiken, ik zou hier het geluidsfragment in kwestie plaatsen. In elk geval wil ik langs deze weg Lisbeth Imbo feliciteren met haar kritische houding. Voor de eerste keer in alle berichtgeving over 'Red de solidariteit' hoorde ik een kritische stem. Een lichtpuntje...

Labels: ,