21 februari 2008

:: het fatsoen voorbij

Ik heb het werkelijk gehad met de berichtgeving over de gezondheidstoestand van Yves Leterme. De mens is ziek, laat hem in alle rust genezen. Ik heb echt geen nood aan allerlei weetjes en details over de vice-premier zijn ingewanden. Echt niet.

De Standaard, die van zichzelf nochtans vindt dat ze kwaliteitsjournalistiek brengt, bestaat het erin om vandaag zelfs uit pakken met een vendiagram, waarin haarfijn uitgelegd wordt hoe de vork precies aan de steel zit. Ik sloeg de krant open en dacht eerst beland te zijn bij een artikel over ruimtelijke ordening. Maar het bleek dus te gaan over de binnenkant van Leterme.

Ik weet er intussen meer over dan mij lief is. Ik hoef dat ook allemaal niet te weten. Ik ben een fervent aanhanger van het medisch geheim. In de eerste plaats wanneer het over mezelf gaat, en steeds meer wanneer het over iemand anders gaat.

Ik zou het van de journalisten meer appreciƫren, mochten ze hun tijd en pagina's eerder spenderen aan het genre artikels dat ik naast de bewuste afbeelding vind.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het fatsoen voorbij.
Waarom zou ik andere woorden gebruiken?

21/2/08 21:28  
Blogger gugg said...

Het gaat steeds meer bergaf met onze journalistiek. Je moet op de website www.deredactie.be maar eens het laatavondnieuws van 21/02/08 herbekijken.
Ik zie het verschil niet meer met een aflevering van Man Bijt Hond...

22/2/08 12:36  

Een reactie posten

<< Home