05 oktober 2006

:: Aalsters cordon

Opschudding in Aalst vorige donderdag. De lijsttrekker voor CD&V/N-VA, Ilse Uyttersprot, heeft op een debat gezegd dat ze na 8 oktober, wanneer ze aan zet is, met alle partijen rond de tafel zal zitten om te praten. Jawel, beste lezer, met alle partijen.

De zaal staat meteen op haar kop. Het is zover: het cordon sanitaire zal in Aalst doorbroken worden. Owee!
Meteen een spervuur aan vragen vanuit links. Is ze wel gedekt door de partijtop? Is het ingegeven door hun kartelpartner N-VA?

De lijsttrekster herhaalt rustig haar woorden en zegt: "Ik zal met iedereen aan tafel zitten en praten over de mogelijkheden voor een coalitievorming. Met partijen waarmee ik geen overeenstemming kan bereiken, zal ik geen akkoord sluiten. Punt."

Ik deel haar mening voor 100%. Je moet met iedereen praten. Vind je niet voldoende gemeenschappelijke punten om een coalitie te vormen, dan ga je maar met iemand anders aan tafel zitten.
Dat is toch de logica achter coalitiegesprekken?

Ik denk overigens niet dat CD&V/N-VA in staat is om voldoende van die gemeenschappelijke punten te vinden, want ik geloof niet dat Vlaams Belang op bepaalde punten een compromis zal willen sluiten. Dus samen besturen zal wellicht niet gebeuren.

De enige manier om aan te tonen dat Vlaams Belang eigenlijk niet geïnteresseerd is in besturen, is hen net aan tafel zetten, ermee praten en hen dan zelf laten zeggen dat ze geen compromis willen sluiten. Vlaams Belang gelooft in de eenvoudige oplossing, maar helaas voor hen en hun kiezers bestaan er geen eenvoudige oplossingen.

Samenleven betekent compromissen sluiten. Geven en nemen. Dag in dag uit. Het wordt tijd dat iedereen (ook links) dat eens begint in te zien.

Labels: ,

3 Comments:

Blogger bartje said...

Nog een blogje voor in mijn favorieten. ;)
En die puilt nu al uit :?

9/10/06 22:06  
Blogger gugg said...

Tof. Ik zal die van jou ook wel geregeld een bezoekje brengen.

10/10/06 17:09  
Anonymous Anoniem said...

Hoe is men op dat gedacht gekomen .... ?

13/10/06 06:18  

Een reactie posten

<< Home