17 maart 2008

:: waarheid

We staan weer maar eens voor een cruciale politieke week. Een zoveelste week van de waarheid. De hoeveelste 'week van de waarheid' is dit als sinds de verkiezingen van juni 2007? Ik hou de tel al lang niet meer bij.

Niet dat ik het niet meer boeiend vind, maar ik geloof niet meer in 'weken van de waarheid'. We hebben er al zoveel gehad. En in tussentijd roepen sp.a, Groen! en Vlaams Belang in koor dat er maar niets van komt.

Ik mis ze niet, die federale regering. Ik krijg nog steeds mijn loon uitbetaald. Ik kan nog altijd de trein nemen (als er niet gestaakt wordt, tenminste). De vliegtuigen vliegen nog (en voorlopig ook 's nachts). In de winkel is alles nog altijd voorradig. De files zijn nog even lang.

Kortom, alles gaat gewoon zijn oude gangetje. Cruciaal of niet.

Labels: ,