01 september 2006

:: ad merum usum

Ad merum usum. Voor zuiver gebruik. Een blog met pure nieuwtjes, ongezouten meningen en kristalheldere aanvullingen. Over alles, voor iedereen.

Een blog onderhouden lijkt mij een vrij tijdrovende bezigheid. In de komende weken en maanden zal ik bekijken of dit wel aan mij besteed is. Ik weet zeker dat ik meningen te over heb, dus daar zal het alvast niet aan liggen.

Ik ben nog niet helemaal vertrouwd met het medium. Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af wat de slagkracht van een klein blogje is. Wie leest dit? Waarom? En vooral: hoe kom je hier terecht?
Misschien moeten we maar onmiddellijk een klein onderzoek uitvoeren. Ik vraag de zeer geëerde lezer om een antwoord op die vragen achter te laten in de comments.
Om het met mevrouw Protut te zeggen: "Willen we dat dan zo afspreken?"

Het zal mij benieuwen!

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

vorig jaar was ik op erasmus in duitsland en hield ik vandaar een blog bij over mijn avonturen. mijn ervaring is dat indien je zeer regelmatig (ik schreef elke dag 5 à 10 regels) schrijft, je een redelijk groot en trouw lezerspubliek opbouwt. bij mij ging dat over ettelijke honderden unieke bezoekers per maand en elke maand meer. wat ik zeer veel vond voor een studentenblog.
mensen komen vooral op je blog door mondelinge reclame. "ken je die site al? dat is tof om te lezen." of zoals ik nu door een link vanop een andere blog.

groetjes
swaef

5/9/06 15:54  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben hier verzeild door je comment op mijn weblog. Zelf heb ik ook een blog met redelijk veel lezers, maar dat is idd gekomen door regelmatige nieuwtjes, hoewel dit de laatste dagen nogal stil ligt wegens persoonlijke problemen.

Dat is trouwens de belangrijkste manier om lezers bij te krijgen: zelf reageren op andermans blog. Als iemand een commentaartje nalaat en je mening al dan niet deelt, dan wil je vanzelf altijd iets meer weten over wie die persoon wel niet is.

20/9/06 16:34  
Blogger view without a name said...

Welkom .... rake opmerkingen. Daar moet je het van hebben.

13/10/06 06:15  

Een reactie posten

<< Home